Camboja, Zuid- Thailand en Maleisië - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Natasja - WaarBenJij.nu Camboja, Zuid- Thailand en Maleisië - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Natasja - WaarBenJij.nu

Camboja, Zuid- Thailand en Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 Januari 2015 | Maleisië, Tanah Rata

Gelukkig nieuw jaar!! Happy 2015! Beter laat dan nooit! haha

Mijn vorige verslag eindigde ik in Phnom Penn. En daar begin ik dit verslag mee..

18 dec. 2014
Het gevangenis museum en de Killing Fields waren erg indrukwekkend, macaber, derimerend en erg verdrietig.
Samen met 3 andere meiden hebben we alles bekeken. In de gevangenis hadden ze zo veel originele martel foto's.. Toen we daar door de oude school lokalen heen liepen werd ik al behoorlijk misselijk. Wat hebben zich daar gruwlijke dingen afgespeeld.
Bij de Killingfields was het net zo erg. Daar kregen we een koptelefoon op en van punt 1 liepen we tot punt 19 door de massa graven en langs alle gruwlijkheden. Door de verhalen die we te horen kregen maakte het extra indruk. Vooral de boom waar de kinderen tegenaan werden gegooid was extreem.. Daar kreeg ik ook een brok in mijn keel.
Het was een erg zware dag, eentje die ik nooit zag vergeten, want ook al liep je de door de straten van Camboja, je zag de littekens overal..

Op 19 dec. 2014 ben ik met een gewone bus en een minibus naar Bangkok gegaan. Een rit die de hele dag duurde.. 's avonds om 9 uur kwam ik aan in Bangkok en toen moest ik nog een hostel zoeken.. Na 2 hostels te hebben geprobeerd had ik bij de 3e eindelijk raak. Wel erg jammer dat het meisje dat naast mij sliep bedwantsen mee had genomen uit een ander hostel. Omdat er niet veel liepen en ik mijn spullen apart heb gehouden ben ik er gewoon gebleven want het was ondertussen al half 11..
Op 20 dec wou ik de ochtend trein richting Phuket, helaas was deze al vol en was de enige logieche optie voor mij om de nachttrein te boeken van half 7. Dus toen had ik nog een hele dag in Bangkok. Deze heb ik maar volgebracht met souveniers halen en naar de film The Hobbit gaan.
Gelukkig had ik in de nachttrein een bed onderin, wat meer ruimte betekende en dus heb ik best redelijk geslapen! :D

20 dec. 2014
Eenmaal brak en wel in Surat Thani aangekomen moest iedereen die naar Phuket moest bijna 2 uur wachten op de bus.. Toen de bus er eenmaal was duurde het nog 3 uur voordat we er eindelijk waren.
Met 2 Amerikaanse jongens heb ik een goedkoop hostel gezocht en gevonden.

21 dec.2014
De vorige avond had ik een excursie geboekt naar het James Bond eiland en nog wat kanoeën. Deze was wel leuk, maar niet erg bijzonder.
Ik heb de dag met 2 Duise jongens en een man uit Canada doorgebracht, dat was wel gezellig :)
Ook heb ik mooie foto's van de omgeving kunnen maken.

Op 22 dec. 2014 had ik een ik geregeld van het hostel naar Krabi.
Dit bleek een slecht plan te zijn want ik werd opgehaald door een vrouw op een scooter..
((Note voor alle reizigers die in Phuket backpacker verblijven: Boek er geen tour of minivans! Ze waren bij mij allebij te laat.))
De vrouw bracht mij naar het busstaion waar ik 2 uur moest wachten op de minibus.. Erg fijn, dan had ik dus ook wel kunnen uitslapen.
Ook was ik nogal boos want de rit zou een paar uur duren en omdat ik al een busticket en ferry ticket had geboekt naar Koh Panghan moest ik om 1 uur wel bij dat boekings kantoor zijn!
Uiteindelijk kwam ik daar om kwart over 1 aan.. En wat bleek! Had de bus 30 minuten vertraging! Pffff....
Na een bus rit van 2 uur en een ferry-from hell- kots- rit van 2 uur kwam ik eindelijk aan op Koh Panghan!
Omdat het donker was lekker met de taxi naar mijn hostel gegaan die ik van te voren had geboekt. Eenmaal op mijn kamer aangekomen meteen 3 super aardige kamergenoten leren kennen! Een meisje(Melanie) uit Frankrijk en 2 jongens(Nick & Jamie) uit Amerika, later ook nog een jongen (Leon) ontmoet uit Engeland.
Met hun heb ik de 4 dagen op Koh Panghan doorgebracht.

24 dec. 2014 heb ik een scooter gehuurd en met zn allen (zonder Leon, want die was de vorige dag gevallen en bijna aangereden) zijn we naar de andere kant van het eiland gereden. Dit was echt heel mooi en leuk tot op het punt dat ik viel..
Tja eigenschuld dikke bult, mijn gevoel zei al dat het geen slim plan was om naar beneden te gaan via een zandweg maar natuurlijk toch proberen.
Boem daar lag ik! Mijn hand en rechter knie en voet opengehaald en nogal wat krassen op de scooter.. Wat ik persoonlijk al best erg vond.
Want bij het inleveren moest ik 300 euro betalen om de "schade" te betalen want alle onderdelen met een kras er op moesten vervangen worden. Dikke domper!
's avonds om alles te vergeten een groot feest gehad! Een Jungle party! Echt heel erg leuk en gezellig! Er waren erg veel mensen, verf en gekke kleding :p

25 dec. 2014
Deze dag vrij wienig gedaan, heerlijk op het strand gelegen! Want we hadden eindelijk zon! Ja, in Camboja had ik nog beter weer dan op Koh Panghan!
's avonds als Kerst Dinner dikke hamburgers gegeten.. Mijn maag was het daar absoluut niet mee een en ik zou daarom de rest van het verhaal niet vertellen.. Terwijl de rest naar de Beach Party ging ben ik op de kamer gebleven.
Na een half uur begon het te stort regenen en omweren! Dus je kan wel na gaan dat ik daar niet heel veel heb gemist.

Op 26 dec. 2014 ben ik 's morgens met de ferry naar Koh Tao gegaan, deze rit was stukken beter dat de kotsboot!
Na 3 kwartier kwam ik aan op het duikeiland. Op het "resort" onmoette ik Bart mijn duikinstructeur voor de aankomende 3 a 4 dagen.
Mijn kamer bestond uit een bed, vieze lakens, koude en roestige douche en mieren.. Maar ach ik zou er toch niet veel verblijven.
De dag dat iedereen aankwam voor de Padi duikcurcus hebben we meteen een introductie gedaan en de pakken enz gepast en gepakt. In onze Nederlandse groep waren 2 stelletjes een jongen en ik. Ook was er een Duits meisje(vrouw, 30 jaar) die ook met ons mee ging maar een prive instructeur had.

Op 27 dec. 2014 zijn we na 10 baantjes zwemmen en uitleg over de uitrusting hetzwembad ingegaan! Erg spannend!
Opzich ging het wel redelijk, maar om nou te zeggen dat ik het erg leuk vond.. Mwaa... Ik kon mij niet relaxen onder water, ik moest steeds tegen mezelf zeggen dat ik rustig moest blijven.
Na het duiken wat van half 9 tot 1 uur duurde zijn we terug gegaan naar het resort, na de lunch (dikke regenbui op de kop) zijn we verder gegaan met uitleg, tests en een video.

28 dec. 2014 was de dag van de zee. Onvoorstelbaar genoeg best goed geslapen, eenmaal op de boot toen we al een tijdje onderweg waren en de eerste duikers de zee in zijn gegaan tegen Bart bekend dat ik het waarschijnlijk niet helmaal ging redden.
Nadat de advance duikers weer terug waren op de boot en we naar een andere (rustigere plek) gingen mochten wij het water in.
Natuurlijk moesten mijn buddie (die joingen) en ik als eerste met Bart mee onder water.. Dit was bij mij eigenlijk al rood licht. Toen ik onder water ging was er eerst geen probleem, maar na 3 minuten raakte ik in paniek en vond ik het echt niet leuk meer.
Op de boot was ik zo blij om uit het water te zijn, niet veel later kwam een ander meisje ook het water uit. Ze vond het ook niet leuk meer (ze heeft later de curcus wel afgemaakt met Bart.
Terug op de pier ben ik met de grote groep duikers meegegaan terug naar het resort en is de rest naar een 2e duiklocatie gegaan.

Op 29 dec. ben ik naar de haven gegaan (lopend, want de taxi (maffia) is mega duur), daarna ben ik met een motor taxi naar de grotere stad gegaan. Daar ben ik bijna de hele dag geweest, heerlijk genoten van het mooie weer.

Op 30 dec. 2014 behoorlijk ver gelopen opzoek naar een mooi strand, deze uiteindelijk gezien van bovenaf, maar daar kon je met geen mogelijkheid normaal lopend komen. En ik wou geen scooter huren, ik ben genezen..

Op nieuwjaarsdag 31 dec 2014 overdag niet veel gedaan. s avonds op het grote Bans resort gratis gegeten en daarna op het aangelegen strand feest gevierd tot half 3. Om 12 uur was het echt geweldig! Overal vuurwerk, muziek, super aardige mensen en wensballonnen!
Door een van de jongens van de advance duikcurcus terug gebracht op de scooter, toevallig ook een Nederlaner.

1 januari 2015!!!!!!!!!!!!!!
Veelste vroeg vertrok mijn ferry naar Surat Thani..
Rond half 9,, En natuurlijk heb ik er de hele dag over gedaan om in Krabi te komen. Rond 5 a 6 uur s avonds was ik daar pas. Na een hostel te hebben gevonden ben ik naar de foodmarket gegaan en daarna zag ik dat er nog een grote avond markt was. Hier heb ik nog snel wat souveniers gekocht.

Hello Maleisië!!
Op 2 jan. 2015 ben ik met het vliegtuig naar Kuala Lumpur gevlogen!!
Het duurde maar 1,5 uur, erg kort, maar erg fijn.
In Kuala Lumur ben ik met het openbaar vervoer naar mijn hostel gegaan, tenminste naar de buurt waar het hoord te zitten. Daar ben ik geholpen door een ouder echtpaar uit Engeland. Hun vonden het geen probleem om te helpen zoeken.
Travellers Palm Hostestay is klein maar fijn, ik sliep in een kleine dorm met 4 stapelbedden waar de eerste 2 nachten 5 jongens sliepen. Ik dacht ff dat ik in een boys dorm zat :p

3 jan. ben ik Kuala Lumpur in gegaan, eerste stop was de Batu Caves! Erg mooi en groot! Daarna ben ik naar de Nationale Moskee, daarna ben ik bijna 2 uur in het Islam Art Museum geweest! Echt een aanrader! Toen ben ik naar de vlindertuin gelopen, deze zou ik overslaan.. Ik kreeg niet het gevoel dat de eigenaren echt om de beestem gaven..
Daarna ben ik Petronas Towers gegaan om een ticket te kopen, dit kon helaas niet.. En 's avonds heb ik op de markt straat gegeten.

4 jan. 2015 ben ik vroeg naar de Petronas Towers gegaan om een kaartje te kopen, om half 6 's avonds kon ik mij melden bij de balie om omhoog te gaan. In de tussentijd ben ik naar de Chinese buurt gegaan, wat ik echt verschikkelijk vond. Om daar te komen moest ik door een paar straten waar alleen maar mannen waren, echt vreemd. En omdat ze hier al zo anders zijn dan in Thailand (lees de mannen zijn minder vriendelijk) vond ik dit niet leuk. Rond half 5 was ik al weer terug bij de Petronas Towes, waar ik in het park al werd aangesorken door een kerel die met mij op de foto wou.. Nee bedankt.
Het uitzicht vanaf de Petronas Towers was echt heel erg mooi!
Ook s' avonds toen ik weer benden was zagen de torens er schitterend uit! Erg mooi verlicht!

Op 5 jan. 2015 ben ik met de trein van 4 uur naar Butterworth gegaan, om vanaf daar de ferry van 20 over 10 richting George town te nemen.
Op de ferry 2 Duiste mannen en een meisje uit Canada ontmoet en met hun opzoek gegaan naar het hostel waar Leon ook zit. De zelfde Leon uit Koh Panghan.
Erg basic hostel maar prima. Katherine en ik hebben hier geslapen en zouden de mannen de volgende dag wel weer ontmoeten.

Op 6 jan. 2015 gingen Kat en ik een tour uit de Lonly Planet doen. We begonnen bij het Penang museum. Hier zijn we een tijd geweest, daarna liepen we een verkeerde straat in en toen we terug liepen kwam in eens Daniel acheter ons aan! Hij had ons zien lopen en is toen met ons meegegaan.
Ook hebben we s avonds met z'n alle gegeten.

7 jan. 2015 ben ik met Leon naar het National Penang park gegaan. In de bus hebben we een meisje Emi ontmoet. Met haar hebben we eerst een uur naar Turtle beache gehiked en toen weer terug. En daarna zijn we naar Monkey Beach gegaan wat ook een hele klim was. Hier hebben we trouwens geen apen maar een schildad gezien :P
Rond 6 uur zijn we terug gegaan met een boot, die zo over het water stuiterde dat iedereen kletsnat uit de boot stapte. Natuurlijk begon het net te regenen toen we aan wal waren...

Vandaag op 8 jan. 2015 ben ik met Emi naar de Camereon High Lands gegaan met de bus. Deze dag hebben we vrij wienig gedaan, maar morgen gaan we een trekking doen van 5 uur lang door de jungle naar de thee velden! Dus ik ben benieuwd! Het regent hier vanaf 4 uur non stop.. Dus ik hoop dat het morgen door blijft! Anders vallen al mijn plannen in het water.

Omdat alles aan de oost kust is overspoeld kan ik daar ook al niet heen. Dus mijn volgende stop na de thee velden is om naar een eiland aan de noord west kust te gaan.
En daarna misschien weer terug naar George town! Want dat is toch wel een erg leuk stadje! :D

Zo dat was het voor deze keer.. Misschien is dit zelfs wel het laaste verslag want ik weet nooit wanneer ik weer over een pc beschik. Het heeft mij di8k een uur geduurd om dit allemaal te typen, het is hier ondertussen 11 uur s' avonds geweest dus ik zeg weltrusten!!

Liefs!!!

  • 08 Januari 2015 - 21:31

    Ginaa:

    Hoi Natasja!

    Wat weer een beleving om je verslag te lezen. Wat maak je veel mee! Super vind ik het zoals je al regelend je reis beleefd. Het blijft genieten om vanuit een druilerig Nederland zo een heel klein beetje mee te mogen reizen! Geniet nog lekker meis, en liefs van ons!

    Wim en Gina

  • 09 Januari 2015 - 14:39

    Grietje:

    Hey Natasja,

    Wat weer een prachtig reisverslag meid !
    Op deze manier reizen wij, hier in dit koude natte kikkerlandje, een beetje met je mee.
    En zo te lezen heb je het daar erg naar je zin, maar wat gaat de tijd toch snel.......... :(
    Je hebt nog een paar weekjes om van al dit moois te genieten, dus pak je kans Natas.
    GENIET ERVAN !!!

    Groetjes van de Dekkerties ut Gietern

  • 10 Januari 2015 - 21:10

    Ole & Marty:

    Toch goed dat je er even een uurtje in hebt gestopt! Wat een spannende en mooi beschreven verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Hey, Mijn naam is Natasja, ik kom uit Nijeveen (Drenthe) en woon nog thuis bij mijn ouders en broertje. Volgend jaar oktober/november/december ben ik van plan om naar Thailand te reizen. En daarom begin ik bij waarbenjij.nul een dagboek! :)

Actief sinds 15 Okt. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 9500

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: