Cambodja! - Reisverslag uit Phonphisai, Thailand van Natasja - WaarBenJij.nu Cambodja! - Reisverslag uit Phonphisai, Thailand van Natasja - WaarBenJij.nu

Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 December 2014 | Thailand, Phonphisai

Hey hey!

Op verzoek van moeders een verhaaltje op waarbenij.nu.
Ik moest wel eerst even het andere verhaal terug lezen om te kijken wat ik in de tussen tijd allemaal heb gedaan.. En dat is nogal wat!

De massage die ik nog in Phonphisai heb gehad was een goede, maar ze had mijn "probleem" spier goed te pakken, ik heb er 2 dagen last van gehad..
Op 1 of 2 decmber heb ik afscheid genomen van Ian Survivor en ben ik met de bus naar Sukhothai gegaan. Deze bus rit was erg gevaarlijk, de buschuffeur haalde in als er tegenliggers aan kwamen en zelfsd in de bochten probeerde hij het nog.. Op een gegeven moment wist ik gewoon wanneer hij weer levensgevaarlijk zou inhalen. Maar na 11 uur in verschillende bussen hebben doorgebracht kwam ik dan eindelijk aan in Phitsanulok, hier heeft Jan mij opgehaald samen met een neef van Penny.
Toen zijn we naar een klein dorpje gegaan waar Penny aan het werk was en daar hebben we gewacht tot ze klaar was om dan met z'n alles (ook 2 tantes gingen mee) terug naar huis te gaan.
Rond 12 uur lag ik in bed.. In totaal ben ik 8 dagen bij Penny en Jan gebleven. Ik heb daar heel veel gezien en Penny en Jan waren ook erg gastvrij!
Van vriendinnen en familie heb ik zelfs nog kado's gekregen.
Omdat Penny en Jan de wisky winkel hebben moest er altijd 1 van hun bij de winkel blijven. De andere ging dan wat leuks met mij doen. En meestal ging er dan ook een vriendin of nichtje mee van Penny. En Ott hun oppas jochie moest ook overal mee naar toe, wat een aapje is dat! En totaal niet verlegen! Dag 1 zat hij al bij mij op schoot om filmpjes te kijken op youtube. Ott is de hele week bij Penny en Jan gebleven omdat de ouders het heel erg druk hebben met hun bloemisterij en het gebeurd wel vaker dat hij er is.

Nadat ik afscheid van Penny, Jan en Ott heb genomen ben ik met de bus (7 uur) naar Bangkok gegaan. Op een of anders station aangekomen kon ik geen goedkope tuktuk of taxi (900BT) vinden en dus ben ik met een lokale bus naar mijn hostel gegaan die tegenover het treinstation zit.
Deze lokale bus was net een vrieskist op wielen! Brrrrrr Helaas was ik toen al wat verkouden en door dat uurtje in de bus is het er niet beter op geworden! Eindelijk aangekomen bij mijn hostel was ik behoorlijk aan het hoesten en snuiten :P
Bij dit hostel heb ik 2 nachten geboekt, ik kwam rond half 9 pas aan en ik had geen zin om de volgende ochtend om 5 uur de bus al te pakken.
In het hostel heb ik voor het eerst op een gemend gezamelijke ruimte geslapen. In Luang Prabang sliep ik in een womes dorm, en dit keer was het mixed. Maar helemaal niet erg. Ik had een aardige man(71) naast mij liggen en boven mij lag een meisje, een bed verder sliep een Braziliaans meisje en er sliep nog een jongen op de kamer.
Na redelijk te hebben geslapen ben ik naar Siam Paragon gegaan om een bikini te scoren, helaas niet gelukt. Dus toen ben ik met de tuktuk naar Koh San Road gegaan, hier heb ik een super leuke bikini gescoord! :D Dus kon ik mijn oude weggooien.

's Avonds heb ik gegeten bij een lokaal tentje aan de straat kant. Ik zat net aan mijn spagetti toen er een jongen(Martin uit Tjechië) aan kwam lopen en die ging een tafel naast mij zitten. Op een gegven moment kwamen we met elkaar in gespek en hij is toen gezellig bij mij aan tafel komen zitten.
Tot kwart voor 10 hebben we gepraat over van alles en nog wat en toen moest hij gaan om zijn nachttrein te halen naar Chiang Mai.
En moest gauw mijn bed in want om half 5 ging mijn de wekker.
Met het Braziliaanse(Daniella) meisje ben ik 's morgens vroeg naar het treinstation gelopen. Zei ging in een ander treintoestel zitten omdat ze dacht dat we een bank voor ons alleen zouden hebben en dus niet naast elkaar konden zitten. Dit had ik later pas door, maar toen dacht ik dat ze misschien liever alleen wou zitten en heb ik het maar zo gelaten.
Na een treinrit van 7 uur kwam ik aan in Poit Pet en toen ik daar uitstapte kwamen er ook meerdere buitenlanders de trein uitgezet.
Ik heb uiteindelijke een tuktuk gedeeld met een Pools meisje (Aga) en ben met haar en verschillende mensen de grens ovegegaan.
Eerst moesten we een visum betalen, omdat dit 30 dollar was en op internet 20 dollar stond dachten we dat dit een scam was, uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn en moesten we weer terug lopen.
Toen we het visum hadden konden we eindelijk door de grens en daar werden we meteen opgewacht door verschillende tuktuk, taxi en buschaufferurs..
Na even gewacht te hebben op de rest hebben we besloten om met de bus te gaan.
Ondertussen in de bus heb ik John (Nederland) en Gee/Gui (Brazilië) ontmoet. Dus bus stapte bij een afgelegen busstation, hier moest iedereen er uit en met de volgende bus of taxi naar Siem Reap. Daniella besloot te blijven en met de bus te gaan maar wij vieren hebben een tai gedeeld en zijn zo naar Siem Reap gereden, 2,5 uur later waren we er.
Aga wist een goedkoop hoste (4 dollar per nacht) en daar zijn we natuurlijk heen gegaan. De jongens hebben op een dorm geslapen en Aga en ik hadden het geluk om een privé kamer te hebben die ook maar 4 dollar was!! Hebben wij ff geluk!

Vrijdag avond zijn we aangekomen, na een koude douche zijn we naar de Pubstreet gegaan wat erg gezellig was. De volgende ochtend hebben we de tempel bezocht op de fiets. John ging niet mee want hij vond 1 dag tempels bezoeken meer dan genoeg en wou dat liever niet op de fiets doen. De foto's volgen nog..
Het was echt heeeeel erg mooi! Het scheelde dat Aga en Gee er ook wel van hielden om heerlijk rond te lopen en gewoon de tijd te nemen.
s' avons heb ik Desiree en Noortje nog gezien/ gesproken (Desiree is het meisje waar ik aan het begin van de reis mee op pad ben geweest en Noortje hebben we toen ontmoet in Luang Prabang).
Zondag zijn we met z'n 4en naar met een tuktuk naar de zonsopkomst gegaan bij Angkor Wat, dit was echt heel erg mooi! Maar ook wel heeeel erg vroeg. Om half 5 zijn we uit bed gestapt voor deze zonsopkomst.
En daarna hebben we tot half 3/ 3 uur nog meerdere tempels bezocht :)
s'avonds zijn we heerlijk uiteten geweest en daarna nog bij de pubstreet rondgehangen. 3 uur lag ik in bed denk ik :p
Maandag ochtend ging Aga weg, terug naar Bangkok en had ik vanaf dan een hele kamer voormezelf. 's morgens heb ik afgesproken met Noortje om nog naar de vlindertuin en het landmijn museum te gaan. Dit was erg mooi en intressant. 's avonds hebben we gegeten met Desiree. De volgende dag zijn Gee en John vertrokken. Gee gaat via Bangkok naar Nepal en John had geen vaste plannen volgens mij. Hij reist wel 6 maand en heeft alleen de landen op een lijstje ne verder is alles open. Overdag heb ik met Noortje de film Tombe Rider gekeken in haar nieuwe hostel en hebben we gelunched en s'avonds gegeten met Desiree. s' Avonds zijn we naar het circus gegaan wat echt heel erg leuk was!
Vandaag 17 dec. ben ik met een minibusje naar Phnom Penh gegaan, na 6 uur rijden kwamen dan eindelijk (godzijdank) heel aan. Als ik terug ga dan maar met een bus die minder snel is. Maar nooit met een minibus! Wauw die jongen reed nog enger/ harder over de zandwegen met overal gaten dan de buschauffeur.. Gelukkig hadden we 2 stops, anders had ik het niet overleeft :p

Nu ben ik dit verhaal aan het typen vanuit het Mad Monkey hostel. Een aardig groot hostel waar ik voor 6 dollar per nacht op een stapelbed slaap. Ik heb meteen al een jongen leen kennen uit Amerika die ook op de kamer ligt. Hij heeft ook vrijwilligerswerk gedaan, maar wel in Vientnam. Vanavond gaan we een plek zoeken om te eten, want het is leuker om met iemand te eten dan alleen ;)
Morgen ga ik naar de Killing Fields en de gevangenis.. Dus dat wordt een beladen dag...
De 19e ga ik met de bus erug naar Bangkok. Als het goed is krijg ik een gratis 15 dagen visum aan de grens...

Dus daar horen jullie later meer over! Ik denk dat ik zo mijn mobiel op ga laden en wat anders aan wil doen..

Groetjes vanuit Cambodja!!! :D

  • 17 December 2014 - 11:04

    Mams:

    Hoi Natasja,

    Bedankt voor je mooie verslag(ik heb dus nog invloed..)
    Wat weer een mooie foto's en verhaal met veel leuke en minder leuke(busritten..) gebeurtenissen.
    Je hebt ondertussen al heel veel nieuwe "vrienden" gemaakt. Altijd handig voor vakantieadresje.

    Blijf genieten van al het moois en ervaringen.

    Liefs mams

  • 17 December 2014 - 14:02

    Tante Anny:

    geweldig wat je daar allemaal doet, de gevangenis en killing fields heeft heel veel indruk op ons gemaakt
    en wat heb je al veel kennissen onderweg opgedaan (gemakkelijk) om mee samen te reizen
    blijf genieten en pas goed op je zelf . toi toi

  • 17 December 2014 - 19:39

    Ole&Marty:

    Hoi Natasja,
    Wat weer een prachtig verhaal. Geweldig dat je steeds weer nieuwe dingen beleeft.
    Mooi dat we telkens op de hoogte gehouden worden. Grappig hè , jij in Cambodja en wij in Zuid-Afrika . Leuk dat we af en toe app-contact hebben.
    Fijne reis en blijf genieten.

  • 17 December 2014 - 23:47

    Fleur:

    Hoi Natasja, wat leuk om weer wat te lezen van jouw avonturen! En geweldig dat je nu in pp bent. Mad monkey is een bekend hostel, Diane (vriendin van me) woonde in die wijk en ik verbleef 3 weken in die buurt. Heb je al lekker wat mango's gegeten? En al naar de Russian Market geweest? En eten uit een kokosnoot gegeten? Ben even de naam kwijt van dat gerecht.... Typisch Cambodjaans... Als je tips wil, app me maar!! Ik raad je ook aan om naar tual slang (voormalige gevangenis) (spel ik dat goed?) te gaan. Indrukwekkend, maar geeft een goed beeld van de heftige tijd tijdens de Khmer Rouge.

    Geniet van alles! Liefs, Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Hey, Mijn naam is Natasja, ik kom uit Nijeveen (Drenthe) en woon nog thuis bij mijn ouders en broertje. Volgend jaar oktober/november/december ben ik van plan om naar Thailand te reizen. En daarom begin ik bij waarbenjij.nul een dagboek! :)

Actief sinds 15 Okt. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 9498

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: