Even wennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja - WaarBenJij.nu

Even wennen

Blijf op de hoogte en volg Natasja

04 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Heey allemaal!

Eerst even wat vragen beantwoorden:

Fleur: Wij hebben geen polsbandje gekregen, Desiree is gisteren geland en heeft er ook geen een.. Dus ik weet het niet of daar hier iets wordt mee gedaan.

Tante Anny:
We vertrekken morgen naar Kanchanaburi, Chantal en ik zijn hier 5 dagen geweest, Desiree dan 2.

Terwijl ik dit type lig ik heerlijk in een stapelbed van het hostel; Rang Kha Mhin Homestay.
Het is echt een super hostel. Van donderdag op vrijdag moesten Chantal en ik in een ander hostel slapen. Deze was net een straatje verder en koste bijna niets.
Toen we terug kwamen van een erg gezellige avond op Khao San Road wisten we waarom.
Karel (de kakkerlak) zat doodleuk bij mij beneden op het bed! Na wat gevloek gingen we op jacht. Je mag een kakkerlak niet doodslaan want dan zit je met duizenden eitjes, dus we hebben hem als een hockey puck de kamer uit geschoten.
Die nacht heb ik niet zo best geslapen.

De dinsdag (bid dag voor de Thai) ging het trouwens ook niet echt lekker. De ochtend niets gegeten en de middag met een tuktuk naar tempels gesjeesd. Mijn maag was niet happy.
Na wat gegeten te hebben ging het stukken beter.
Chantal en ik hebben 3 tempels gezien;
Tall Bhudda; mega grote gouden Bhudda 10 meter of meer.
Lucky Bhudda; Mooie tempels en erg aardige mensen die uitleg gaven. Van een vrouw habben we een lucky armband gekregen.
Golden Mountain; Enorme berg met een tempel er op. Super mooi panorama uitzicht over de stad!

Ook hebben we nog een tuktuk oplichter, opgelicht ;)
Tja wat hun kunnen, kunnen wij ook!
Na afdingen wou hij ons wel wegbrengen voor 20BT (€0,25). Maar dan moesten we eerst langs de Tourist information, normaal niet erg. Maar dit is een scam (oplichting). Dit wisten dus eenmaal aangekomen bij de TI een mooi verhaal verzonnen en weer terug gelopen naar de tuktuk.
Mooi goedkoop ritje gescoord!
Verder hebben we woensdag de stad (regio Khao San) meer verkend.
We zweten ons hier elke dag dood. Zo warm is het.
In de skytrain is het juist weet ijskoud door de airco (tis ook nooit goed :p )

Donderdag hebben we het Koninklijk Paleis bewonderd! Echt zo mooi! Prachtig! En groot!
Daarna zijn we met een bootje naar de overkant van de rivier gegaan om Wat Arun te bekijken. Ook al erg mooi! Daar hebben we een nieuw lucky armband gekregen van een monnik, die ons (denk ik)gezegend heeft.
Volgende stop was Wat Pho, dat is de mega liggende Bhudda van goud. Na wat wel al gezien hadden vond ik dit gewoon mooi, maar niet echt bijzonder.
Na wat Thais eten (heerlijke Pad Thai) zijn we op Khao San Road bij de Roof bar wat gaan drinken. Daar hebben we super aardige mensen uit Ierland en Australië ontmoet, een zoon, man en zijn vrouw. Erg leuke mensen. Rond half 2 waren we pas "thuis" bij Karel.

Vrijdag hebben we snel alles verhuist naar ons vertrouwde adres.
Omdat Desiree aan zou komen hebben Chantal en ik er een dagje Siam Shopping Center van gemaakt. Hier hebben we Dees later ontmoet.
Vandaag (zaterdag) hebben we uitgeslapen tot 10 uur half 11.
Zijn we naar de weekend markt geweest (super groot). Daar heb ik een erg leuk armbandje gescoord. En van 6 tot 9 uur hebben we de Co van Kessel fietstocht gedaan! Wat echt een aanrader is! Nu hadden wij ook wel de leukste gids. Als je Samantha en Michael houden zich Thai hebben gekeken dan weet je wie het is! Echt toevallig!

Zo, nu maar gauw slapen want aankomende dagen hebben we het erg druk. Morgen Kanchanaburi, dinsdag of woensdag Ayuattha en woensdagavond met de nachttrein naar Chiang Mai!

Weltrusten mensen!
Tot het volgende verslag!

Liefs, Natas

  • 04 Oktober 2014 - 20:57

    Mams:

    Wat een leuk verhaal en wat heb je al veel gezien!
    Veel plezier de komende dagen en alvast een goede treinreis gewenst.

  • 04 Oktober 2014 - 21:08

    Daniëlle:

    Jeej als je zo doorgaat heb je alles volgende week al gezien daar! Echt super gaaf!

  • 04 Oktober 2014 - 21:14

    Tante Anny:

    Geweldig al die tempels, en hebben jullie nog een foto kunnen maken van de smaragd boeda in het koninklijk paleis. En veel plezier in de nachttrein. Ze komen je al vroeg instoppen , bed opmaken .ed. en de fietstour van co heeft alleen maar leuke herinneringen vooral over de markt in de chinesewijk en dan door het achterland en bij het water langs geweldig.meiden veel lol en goed rond zien , het is daar zo mooi.

  • 05 Oktober 2014 - 10:00

    Heleen:

    Wow, je hebt al veel gezien en gedaan zo te lezen. Super! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Hey, Mijn naam is Natasja, ik kom uit Nijeveen (Drenthe) en woon nog thuis bij mijn ouders en broertje. Volgend jaar oktober/november/december ben ik van plan om naar Thailand te reizen. En daarom begin ik bij waarbenjij.nul een dagboek! :)

Actief sinds 15 Okt. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 9506

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 25 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: